Két dolog van, ami elengedhetetlen a sikerhez és az életben való boldoguláshoz. Az egyik az értékesítés.
Az értékesítés akkor jó, ha nem ráerőltetésről, és manipulációról szól, hanem egy olyan technológiát alkalmazunk, ami win-win, azaz mind a két fél számára nyerő játszmát hozunk létre.
A másik, hogy kell, hogy legyen vevőközönség. Ha az nincs, nincs kinek eladni. Ezekre van optimális megoldás, amiket a Díjmentes Előadások keretében be is mutatok.
Sokféle értékesítési technika és módszer létezik a világon, és szokták azt mondani, hogy kinek mi az, ami működik. Én ezzel nem értettem egyet, mert úgy voltam vele, hogy valami olyan kell, ami mondhatni mindenkinek működik rossz érzés nélkül. Volt egy listám arról, hogy milyen az ideális értékesítési technológia (technológia jelentése: Eljárások és módszerek összessége, mely egy cél elérésére irányul, ahol az eljárás magát a hatékony és kipróbált lépések sorozatát jelenti, tehát, ahogy a dolgokat végezzük, a módszer pedig az alkalmazást takarja). Hogyan nézett ki a lista, azaz, nekem mi volt az ideális:
Ne manipuláción alapuljon
Ne legyen benne erőszakosság, és ráerőltetés
Akkor is működjön, ha rossz kedvem van
Mindenki képes legyen viszonylag könnyen megtanulni és alkalmazni
Kezelje a félelmeket, azokat a kétségeket, ami az ügyfélben felmerül, és ne nyomja el őket
Könnyen átadható legyen
Könnyebben lehessen vele eredményeket elérni, mint az előzőeknél
Kevesebb erőfeszítéssel, több ügyfélen tudjak vele segíteni
Ne egy motivációs beszéd legyen, hanem valóságos érzésekről szóljon
Felkészültté tegye az emberekkel és a várható reakcióikkal kapcsolatban azt, aki alkalmazza
Tartalmazzon egy könnyen megjegyezhető lépéssort
Az alkalmazás során az ügyfél és az értékesítő is jól érezze magát
Az ügyfeleket visszatérő vásárlókká tegye, de az még jobb lenne, ha rajongókká
A konkurencia elől zárja el az ügyfelet, tehát ne menjen el a konkurenciához az ügyfél, vagy ne mondja azt, hogy én ezt még átgondolom, és utána pedig a google keresőbe beütve megveszi az első adandó alkalommal
Építsen ki bizalmat a vásárló és az értékesítő között
Jó érzés maradjon utána, és ne egy ideges rossz érzés
Önmagam tudjak lenni, ne kelljen megjátszani magam
Legyen őszinte
Minden szakmára, ahol értékesítéssel kell foglalkozni alkalmazható legyen
Miért készítettem egy ilyen listát?
Egyszerű a válasz: pénzt akartam keresni, amivel elérem a céljaimat, de mindezt tisztességesen, és becsületesen akartam megtenni, tehát etikusan. Amiket megtaláltam, azoknál megnéztem, hogy nekem, illetve a munkatársaimnak mi az, ami nem szimpatikus és miért, és elkezdtem egy listát készíteni. Elegem volt abból, hogy rengeteget dolgozom, még sem hozom azokat az eredményeket, amiket én szeretnék. Tudtam, hogy én ennél többre vagyok képes.
Ezért is kutattam, és kutattam, és kutattam, folyamatosan, hogy mi lenne a pontos és precíz megoldás. Végül rátaláltam egy viszonylag jó technológiára, de még mindig nem elégítette ki az igényemet teljesen, mivel nehezen megtanulható, és bonyolult volt, amellett, hogy némi ráerőltetést is éreztem benne. Egyet tudtam, hogy ez eddig a legjobb, viszont még azok sem használták ezt igazán akik tanították, és a végén, mögötte, hazugságokat találtam. Úgy véltem, hogy ha még az, aki kialakította sem használja, sőt hazugságokat is alkalmaz, nekem ennél jobb és több kell. Emellett, ott volt az erő használata is, de ezt – az erő használatát – félreértelmezték, és erőszak lépett a helyébe.
Erőt akkor tudsz kifejteni, ha van egy jó erős pozíciód az adott térben, amiről Newton első törvénye is beszél, hogy egy tehetetlen testet csak egy külső erő tud kimozdítani. Ahhoz, hogy ezt meg tudja tenni egy értékesítő nem erőszakot kell alkalmaznia, hanem magát a szándékot. Ez az erő a szándékról – az akarat megnyilvánulásáról – szól, ami nem tartalmaz bizonytalanságot. Tehát, ahelyett, hogy a bizonytalanság eltüntetésével foglalkoztak volna, beletették az erőszakot, amitől az egész valahogy megváltozott. Pedig, ha kezeljük egy értékesítő félelmeit, és azokat a pontokat, ahol nem bízik a saját termékében, a saját cégében, akkor megszűnik a bizonytalansági tényező, és képessé válik nyugodt és magabiztos lenni, és döntő, irányító erő lenni egy tárgyalás során erőszak nélkül. Az erőszak egyfajta ráerőltetés, amitől az ember sündisznóvá válik. Ezen a sündisznón át lehet menni tankkal, de attól még az sündisznó lesz, csak ki lesz lapítva…
Így kaptam meg 17 év kutatás végtermékét…
Bizony, 17 évig kutattam, hogy mi lenne az, ami ténylegesen az általam felsorolt pontokat betöltené. Így alkottam meg a Profi Tárgyalási Skálát, ami a Tudatos kommunikáció üzleti része.
Annak érdekében, hogy mindenki számára működjön, természeti törvényeken alapszik, és azért, hogy mindenkin működni tudjon, az emberi elme valódi működését. Nagy munka volt, de kész lett, és ami a csodálatos benne, hogy folyamatosan fejlődik. Egyre több felfedezés van az alkalmazása során.
És, mi a helyzet a VEVŐSZERZÉSSEL?
Úgy találtam, hogy a vevőszerzésben is ezeket a dolgokat, amiket a kutatás során felfedeztem, lehet használni. Az ügyfél mennyiséggel valahogy sosem volt olyan nagy problémám, de úgy döntöttem, hogy erre is kifejlesztek valamit, ami hatékonyan működik.
Ezért is javaslom, hogy vegyél részt ezen a díjmentes bemutató előadáson, hogy a saját szemeddel lásd, hogy miről van szó, és tapasztald meg. Így, ha tovább jössz velünk, nem veszel zsákbamacskát, mert tudni fogod, hogy jó, az, amit megvettél, és hasznodra lesz.